All for Joomla All for Webmasters

Šta te je inspirisalo da snimiš film VIR?

Inspirisale su me devedesete, znači, te godine, celokupna atmosfera. Mada, u suštini, nije bitno što su devedesete, to je samo bio dobar ambijent koji mi je pružio mogućnost da ispričam jednu takvu tešku priču koja može da se desi, ili se dešava, i danas. Sad, vreme danas možda nije tako ekstremno, ali nije mnogo ni bolje, i ta priča da su devedesete otišle, pa se opet vraćaju; ne, one se ne vraćaju, poenta je da nikada nisu ni otišle kako treba. Film se doživljava iz lične percepcije junaka…

 

 Koliko dugo si radio na scenariju? Šta je sa finansijama?

Scenario za VIR sam napisao 2006. godine, sa time sam diplomirao predmet Filmski i televizijski scenario kod profesora Milovana Vitezovića, i od samog starta sam se trudio da nađem lovu. Prve dve godine se na tom polju ništa nije dešavalo. Hteo sam da šaljem na konkurs za dugometražni film, preko Akademije, ali oni nisu hteli da se snima dugometražni, tako da sam poslao samo treću priču Vir na konkurs grada Beograda za kratkometražni film, i tu sam dobio novac za tu treću priču. Ali onda sam umesto kratkog filma snimio sedam scena dugometražnog, i od toga napravio trejler. Budžet smo kasnije dobili od ministarstva i televizije Prva, koja je otkupila prava, i biće mini serija od tri epizode kada prođe bioskopska distribucija, znači televizija Prva je ušla kao koproducent. Mi imamo bioskopska prava, tako da na svetskom nivou oni imaju 75 posto prava, mi 25 posto, i to je što se televizije tiče. U svakom slučaju, borba je bila velika, finansije smo dobijali po principu kašičica po kašičica. Kako je prva klapa pala pa do premijere prošlo je tri godine, a pritom sam ja još godinu dana pre toga sve spremao sa direktorom fotografije, izbor lokacija…

 

Kasting za glumce?

Kasting smo radili sami, prvenstveno u ETM produkciji , zatim u Resavskoj – Teatar 78…  Neke glumce sam zvao i lično.

Vir - Scena Ubistvo Mareta

 

Jesi li imao moralnu podršku sa strane, mislim, van ekipe sa kojom si radio?

Kada sam počeo da snimam film, svi su mislili da sam lud, ali zbog takvih ljudi i negativnih priča dobiješ volju i energiju da izguraš stvar do kraja.

 

Koja su tvoja rediteljska iskustva pre filma VIR?

Snimio sam par kratkih filmova na Akademiji, par dokumentarnih…snimao sam i radio-drame. Takođe sam radio na BK televiziji, skečeve u okviru igrano-zabavnog programa, ali što se tiče velikog igranog, ovo mi je prvo iskustvo.

 

Da li je bilo naporno paralelno studiranje režije i dramaturgije?

Nije bilo mnogo naporno, jer se predmeti prepliću, tako da sam imao nekih pet-šest predmeta više nego što bih imao da sam bio samo na jednoj katedri.

 

Da li si zadovoljan, za sada, prijemom filma kod publike i ljudi iz struke?

Zadovoljan sam. Ljudi iz struke pozitivno reaguju, a to je bitno. Ima komentara da je dosta tih tema, ali je po meni to glupost, jer devedesete nisu tema već vreme u kojem se nešto dešavalo, kao npr. kada bi se reklo – dosta je filmova na temu Drugog svetskog rata…tako da je pitanje filma, a ne pitanje devedesetih, mada ljudi, u suštini, ne vole da se sećaju svega toga. Tu je najveći problem, jer film je težak i prepun scena nasilja, ali takvo je vreme bilo.

Vir - Nenad Okanovic u ulozi Grofa

 

Ko je bio zadužen za muziku?

Ognjan Milošević je pisao originalnu muziku, i jedna komponovana tema je vezivno tkivo za sve tri priče koje objedinjene čine film.

 

Šta misliš o filmovima koji se danas snimaju kod nas?

Meni je fascinantno da se toliko filmova snima, i nije mi jasno, odakle svi ti filmovi? Drago mi je da izlaze, ma kakvi da su. Uspeh je sama činjenica da je snimljen film u Srbiji, još ako je dobar, onda je to sjajno! Da, još uvek je prisutna ta neka stara garda, ali dobro je, dolaze i mlađi autori. Ove godine je izašlo 12 filmova, što je stvarno neverovatno za našu kinematografiju, obično izađe četiri do pet filmova godišnje. Mada, nova tehnologija, kao i mogućnost da se dođe do nje, je doprinela svemu tome. Nekada sa velikim budžetom nisi mogao da snimiš film, bile su to često velike cifre, milion maraka npr., i u poređenju sa svime time, mi smo imali minimalni budžet, doduše, većina ljudi je radila bez honorara, četiri godine…plaćalo se samo ono što se moralo, znači, čist entuzijazam.

Vir - Scena Koncert

 

Koje filmove i autore voliš?

Ja obožavam filmove, imam preko pet hiljada filmova u kolekciji, dnevno odgledam makar dva filma. Mogu da izdvojim Brazil (Teri Gilijam), Blade Runner (Ridli Skot), Stalker (Andrej Tarkovski), The Wall (Alan Parker)…

 

Planovi, projekti?

Dosta toga imam u planu, ali kako se ovde živi od danas do sutra, ništa ne znam za sada. Imam nekoliko scenarija koje bih voleo da realizujem, možda pošaljem nešto na aktuelni konkurs… čekam da prođe ludilo oko premijere, pa ću videti.

 

Save

Save

Save

Glavna i odgovorna kourednica

Leave a Reply

Your email address will not be published.